BORA - UiBBORA
    • English
    • norsk
  • English 
    • English
    • norsk
  • Login
Search 
  •   BORA Home
  • Faculty of Psychology
  • Search
  •   BORA Home
  • Faculty of Psychology
  • Search
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Search

Show Advanced FiltersHide Advanced Filters

Filters

Use filters to refine the search results.

Now showing items 1-10 of 309

  • Sort Options:
  • Relevance
  • Title Asc
  • Title Desc
  • Issue Date Asc
  • Issue Date Desc
  • Results Per Page:
  • 5
  • 10
  • 20
  • 40
  • 60
  • 80
  • 100
Thumbnail

Ambivalens - hemmende eller fremmende i terapi? En teoretisk undersøkelse av ambivalensbegrepet i motiverende intervju 

Formo, Tomas H. (The University of Bergen, 2003)
The present work explores and discusses theoretical questions in relation to different functional descriptions of ambivalence in Miller and Rollnick’s (2002) presentation of motivational interviewing (MI). There seems ...
Thumbnail

Odontologisk atferdsfag. Målbeskrivelse og evaluering av undervisningen i Bergen 

Skaret, Erik (Program for læringsforskning, Universitetet i Bergen, 2004)
Erik Skaret (Det odontologiske fakultet) har lagd en detaljert målbeskrivelse for odontologisk atferdsfag, og har utført en evaluering blant lærerne på om studentene har gode nok holdninger, ferdigheter og kunnskaper når ...
Thumbnail

Forskningsveiledning ved Geofysisk institutt, Universitetet i Bergen 

Jenkins, Alastair D. (Program for læringsforskning, Universitetet i Bergen, 2006)
A study was conducted of research supervision at the Geophysical Institute of the University of Bergen by means of two separate group interviews: one with 7 of the 26 Ph.D.students, and one with 3 of the 16 full-time ...
Thumbnail

Pedagog eller teknogog? Ein kvalitativ studie av kva studiestøttesystemet Classfronter har å seie for læraren som rettleiar og tilretteleggar for læring 

Pedersen, Morten Kronstad (The University of Bergen, 2005)
Denne studien handlar om tilhøvet mellom studiestøttesystemet Classfronter og læraren i høgare utdaning. Bakgrunnen for prosjektet er Kvalitetsreforma av høgare utdaning og då spesielt St.meld. nr. 27 (2000/2001) ”Gjør din ...
Thumbnail

Har du hørt den om prefrontal cortex? En drøfting av fenomenet humor som en form for meningsdanning 

Mjeldheim, Helga Gyrid (The University of Bergen, 2009-11-23)
Humor er et begrep som viser til et allmennmenneskelig fenomen man daglig har mulighet til å forholde seg til. Begrepet viser både til en bestemt form for erfaring/opplevelse, til situasjoner/hendelser/forståelsesmåter som ...
Thumbnail

Terapeuters forståelse og behandling av pasienter med psykose: en kvalitativ studie. 

Due-Tønnessen, Maria; Erdal-Aase, Ragna (The University of Bergen, 2007)
This is a qualitative study based on interviews with 12 psychotherapists, that each have significant experience of individual psychotherapy with patients with psychosis. The aim of the study is to examine how psychosis is ...
Thumbnail

"It can save you if you just forget." Closeness and competence as conditions for coping among Ugandan orphans 

Fjermestad, Krister Westlye; Kvestad, Ingrid (The University of Bergen, 2002)
This qualitative study explores the psychological constructs of closeness and competence as protective factors among Ugandan orphans. Closeness is defined as quality of dyadic relation, quality of care in the family, and ...
Thumbnail

Følelser i parterapi - en nøkkel til endring? 

Bovoli, Ingrid Veronica; Ellila, Elin Aleksandra Nordengen (The University of Bergen, 2009-11-23)
This paper is dedicated to a new tendency in the field of couple therapy which emphasizes the importance of emotions and affects in couples and couple therapy. Emotion Focused Couple Therapy (EFCT), which has gained momentum ...
Thumbnail

”Empowerment i praksis”. Evaluering av Kirkens bymisjons nærmiljøarbeid - Ada 

Mortensen, Øystein; Fosse, Elisabeth (Research Centre for Health Promotion, The University of Bergen, 2006)
En evaluering av Nærmiljøprosjektet Ada (drevet av Stiftelsen Kirkens Bymisjon i Bergen). Ada består av tiltakene Åpen barnehage, Bamsehiet, Home-start, og EMPO. Tiltakene er rettet inn mot sårbare familier og utsatte barn. ...
Thumbnail

The Lillehammer Scales: Measuring Common Motives for Vacation and Leisure Behavior 

Kleiven, Jo (The University of Bergen, 2009-10-08)
Eight Norwegian leisure and travel motives are identified and partly employed in five different surveys. Four of the motive dimensions (Culture, Friends, Accomplishment and Peace/Quiet) may be viewed as conceptual ...
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • . . .
  • 31

University of Bergen Library
Contact Us | Send Feedback
 

 

Browse

All of BORACommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeThis CommunityBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsType

My Account

LoginRegister

Discover

TypeMaster thesis (146)Working paper (55)Journal article (52)Doctoral thesis (38)Report (15)Peer reviewed (10)Conference object (1)Lecture (1)Research report (1)Date Issued2010 - 2015 (67)2000 - 2009 (239)1990 - 1999 (1)1986 - 1989 (1)AuthorEid, Jarle (7)Hugdahl, Kenneth (6)Mykletun, Arnstein (4)Sætrevik, Bjørn (4)Aarø, Leif Edvard (3)Johnsen, Bjørn Helge (3)Matthiesen, Stig Berge (3)Mortensen, Øystein (3)Nielsen, Morten Birkeland (3)Pallesen, Ståle (3)... View MoreSubjectUniversitetspedagogikk (56)fMRI (4)Holdninger (3)safety (3)Stress (3)Adolescents (2)Adults (2)Borderline (2)Depression (2)Dialog (2)... View MoreNorwegian Science Index
Samfunnsvitenskap: 200 (309)
Social sciences: 200 (39)Medisinske Fag: 700 (14)Medisinske fag: 700 (7)Medical sciences: 700 (4)Midical sciences: 700 (3)Humaniora: 000 (1)... View MoreJournalThe Open Neuroimaging Journal (2)Archives of Sexual Behavior (1)BMC Public Health (1)Frontiers in Human Neuroscience (1)Frontiers in Neuroscience (1)Gender & Society (1)International Gambling Studies (1)International Journal of Behavioral Nutrition and Physical Activity (1)Journal of education policy (1)Journal of Research in Developmental Disabilities (1)... View More

University of Bergen Library
Contact Us | Send Feedback