Search
Now showing items 1-4 of 4
Å undervise om å undervise - Lærerutdanneres kompetanse sett fra deres eget og fra lærerstudenters perspektiv
(Universitetsforlaget, 2016)
Artikkelen retter søkelyset mot lærerutdannere, en gruppe som hittil har blitt viet liten oppmerksomhet i forskningslitteraturen. I europeisk sammenheng er det ingen enhetlig forståelse for yrkesgruppen og for hvilke ...
School leaders’ views on mentoring and newly qualified teachers’ needs.
(Co-Action Publishing, 2014-06)
School leaders are in a position to make decisions that influence beginning teachers’ first year in
school. The leaders’ attitudes to new teachers and mentoring have an impact on such teachers’
professional possibilities. ...
«Det handler om å finne sin egen form» Læreres profesjonelle handlingsrom − hvordan det blir forstått og utnyttet
(Department of Teacher Education and School Research , University of Oslo, 2018)
The aim of the study is to examine teachers’ understanding and interpretation of their professional space, and how they experience having possibilities to practice their pedagogical beliefs throughout their careers. The ...
Lærerutdanneres profesjonelle utvikling
(Universitetsforlaget, 2018)
Mens læreres profesjonelle utvikling jevnlig har blitt behandlet i forskningslitteraturen, er interessen for
lærerutdanneres utvikling av nyere dato. Å være lærerutdanner beskrives som en kompleks rolle der en både skal ...