BORA - UiBBORA
    • English
    • norsk
  • English 
    • English
    • norsk
  • Login
Search 
  •   BORA Home
  • Faculty of Psychology
  • Department of Education
  • Department of Education
  • Search
  •   BORA Home
  • Faculty of Psychology
  • Department of Education
  • Department of Education
  • Search
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Search

Show Advanced FiltersHide Advanced Filters

Filters

Use filters to refine the search results.

Now showing items 1-4 of 4

  • Sort Options:
  • Relevance
  • Title Asc
  • Title Desc
  • Issue Date Asc
  • Issue Date Desc
  • Results Per Page:
  • 5
  • 10
  • 20
  • 40
  • 60
  • 80
  • 100
Thumbnail

Å undervise om å undervise - Lærerutdanneres kompetanse sett fra deres eget og fra lærerstudenters perspektiv 

Ulvik, Marit; Smith, Kari (Universitetsforlaget, 2016)
Artikkelen retter søkelyset mot lærerutdannere, en gruppe som hittil har blitt viet liten oppmerksomhet i forskningslitteraturen. I europeisk sammenheng er det ingen enhetlig forståelse for yrkesgruppen og for hvilke ...
Thumbnail

School leaders’ views on mentoring and newly qualified teachers’ needs. 

Sunde, Eva; Ulvik, Marit (Co-Action Publishing, 2014-06)
School leaders are in a position to make decisions that influence beginning teachers’ first year in school. The leaders’ attitudes to new teachers and mentoring have an impact on such teachers’ professional possibilities. ...
Thumbnail

«Det handler om å finne sin egen form» Læreres profesjonelle handlingsrom − hvordan det blir forstått og utnyttet 

Helleve, Ingrid; Ulvik, Marit; Smith, Kari (Department of Teacher Education and School Research , University of Oslo, 2018)
The aim of the study is to examine teachers’ understanding and interpretation of their professional space, and how they experience having possibilities to practice their pedagogical beliefs throughout their careers. The ...
Thumbnail

Lærerutdanneres profesjonelle utvikling 

Ulvik, Marit; Smith, Kari (Universitetsforlaget, 2018)
Mens læreres profesjonelle utvikling jevnlig har blitt behandlet i forskningslitteraturen, er interessen for lærerutdanneres utvikling av nyere dato. Å være lærerutdanner beskrives som en kompleks rolle der en både skal ...

University of Bergen Library
Contact Us | Send Feedback
 

 

Browse

All of BORACommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsType

My Account

LoginRegister

Discover

TypeJournal article (4)Date Issued2018 (2)2016 (1)2014 (1)Author
Ulvik, Marit (4)
Smith, Kari (3)Helleve, Ingrid (1)Sunde, Eva (1)Subjectlærerutdanner (2)lærerutdanning (2)beginning teachers’ needs (1)lærere (1)mentoring (1)profesjonell selvforståelse (1)profesjonell utvikling (1)profesjonelt handlingsrom (1)school leaders (1)spørreundersøkelse (1)... View MoreJournalEducation Inquiry (1)

University of Bergen Library
Contact Us | Send Feedback