Search
Now showing items 1-8 of 8
“In this class we are so different that I can be myself!” Intercultural dialogue in a first grade upper secondary school in Norway
(Taylor & Francis, 2017)
Focus of this article is immigrant youth and Norwegians-born to immigrant parents in upper secondary school in Norway. The study was conducted in a first year of a general study class in upper secondary school, where 11 ...
Å undervise om å undervise - Lærerutdanneres kompetanse sett fra deres eget og fra lærerstudenters perspektiv
(Universitetsforlaget, 2016)
Artikkelen retter søkelyset mot lærerutdannere, en gruppe som hittil har blitt viet liten oppmerksomhet i forskningslitteraturen. I europeisk sammenheng er det ingen enhetlig forståelse for yrkesgruppen og for hvilke ...
Praksisnær undervisning i legemiddelregning i arbeidet med å redusere testangst og styrke selvoppfattelse hos sykepleierstudenter
(Septentrio Academic Publishing, 2014)
Norwegian nursing students must pass a drug calculation test with a flawless performance if they are to qualify as nurses. This requirement is found to increase students’ test anxiety and mathematical low self-conceptual ...
Frå ungdomsskule til vidaregåande skule – elevane si stemme
(Akademika forlag, 2010)
This article is based on a qualitative study of students’ experiences with the
transition from lower to upper secondary school in vocational programmes.
The educational debate in Norway has recent years been concerned ...
Vocational Students Experiences with Assessment in Workplace Learning
(Springer Netherlands, 2014-04-15)
Vocational education, as part of the Norwegian upper secondary education,
includes both school-based learning and workplace learning. While school-based
learning is characterized by formal structures and guided by aims ...
Møte med yrkesfagleg utdanning i den norske vidaregåande skulen
(NordYrk, 2012)
Artikkelen byggjer på ein kvalitativ studie av seks elevar sitt møte med vidaregåande
skule, yrkesfaglege utdanningsprogram. Studien undersøkjer elevane sine perspektiv og
refleksjonar kring overgangen mellom skuleslaga ...
«Det handler om å finne sin egen form» Læreres profesjonelle handlingsrom − hvordan det blir forstått og utnyttet
(Department of Teacher Education and School Research , University of Oslo, 2018)
The aim of the study is to examine teachers’ understanding and interpretation of their professional space, and how they experience having possibilities to practice their pedagogical beliefs throughout their careers. The ...
Lærerutdanneres profesjonelle utvikling
(Universitetsforlaget, 2018)
Mens læreres profesjonelle utvikling jevnlig har blitt behandlet i forskningslitteraturen, er interessen for
lærerutdanneres utvikling av nyere dato. Å være lærerutdanner beskrives som en kompleks rolle der en både skal ...